OK tid å bytte ut sommergarderoben: Skift til høstmodus

Rydding
Et par som rydder opp, sorterer og organiserer i garderoben.

Vi har kommet til den tiden av året hvor det er på tide å bytte ut de lette og luftige klærne med tykkere tekstiler. Her er hvordan du bytter sommergarderoben til høstplagg.

Solen senker seg tidligere, og vi går mot mørkere tider. Temperaturen synker gradvis, og værmeldingen viser at vi har kaldere dager i vente. Det er på tide å skifte ut sommergarderoben og gå over til høstmodus.

Dette blogginnlegget vil guide deg gjennom prosessen med å bytte ut sommerklærne med varme og koselige høstplagg, samtidig som du holder garderoben organisert og funksjonell.

Få en smidig garderobe-svitsj til høsten:

Her er våre topp 9 tips for hvordan du kan gjennomføre en garderobe-svitsj på best mulig måte.

1. Evaluering og gjennomgang av sommergarderoben:

Begynn med å gå gjennom sommerklærne dine. Ta deg tid til å evaluere hvert plagg.

Hva har du brukt ofte, og hva har blitt neglisjert?

Dette er en flott mulighet til å rydde bort det du ikke lenger bruker eller trenger.

2. Del garderoben din i to:

Sørg for at én del er basert på vår- og sommerklær, og en annen del er basert på høst- og vinterklær.

Dette hjelper deg med å få bedre plass i klesskapet og få bedre oversikt over klærne du faktisk kan bruke basert på årstid.

Det gir også mulighet til å få oversikt over hvilke plagg du allerede har, og hva du trenger å legge til i de ulike garderobene.

3. Har sommergarderoben og høstgarderoben det de trenger

For å unngå spontankjøp av klær som blir liggende ubrukt, er det lurt å gå igjennom garderoben med tanke på nyanskaffelser.

Etter å ha gått gjennom klesskapet ditt, kan du identifisere områder der du trenger å fylle inn med noen nye plagg.

Visse sommerplagg kan kanskje kjøpes på tilbud nå som høsten har kommet. Vurder også nødvendige høst- og vinterplagg. Dette kan inkludere varme gensere, støvler, skjerf eller hansker.

4. Introduser lag på lag:

Høstværet kan være variabelt, så tenk lag på lag.

Når du handler klær, uavhengig om det er til varmere og kaldere tider, er det lurt å tenke hvordan du kan bruke dem sammen for å få mest ut av dem hele året. Spesielt om du har en liten bolig med liten skap- og oppbevaringsplass.

Denne høsten kan du prøve å mikse tynne plagg med tykkere strikkegensere eller jakker for å kunne tilpasse seg temperaturendringer. Kanskje du har noen tynne sommerplagg som også kan brukes i høst- og vintergarderoben?

5. Rengjøring og vedlikehold:

Før du legger bort sommerklærne, sørg for at du vasker eller renser dem.

Det er lurt å ha dem i sitt eget oppbevaringssted, slik du lett kan bytte mellom de to klesskapene.

Sørg for at du beskytter klærne godt når du pakker dem ned for den kalde delen av året. De bør være pakket godt inn slik skadedyr ikke får tak i dem. Det krever nemlig ikke at du har skadedyr fra før av, før de kan komme på grunn av dårlig pakket klær.

Lagre sommerklærne i rene og pustende oppbevaringsbokser eller poser. Plasser dem et sted som er lett tilgjengelig, for eksempel under sengen, på toppen av skapet, i boden eller på en ekstern lagringsplass som et minilager i nærheten av deg.

Alt dette vil hjelpe med å forlenge levetiden til klærne og gjør dem klare for neste sommer.

En dame som rydder i garderoben sin. Det er et stort skap laget av tre.

6. Velg og bytt:

Gå gjennom høstklærne og velg de plaggene du vil bruke først i høst.

Sjekk opp værforholdene i de kommende ukene og velg plagg som passer for værmeldingen.

Legg dem lettest tilgjengelig.

7. Øv på miks og match:

Utforsk ulike kombinasjoner med høst- og vinterklærne dine for å se hva du kan gjøre med dem.

Dette gir deg muligheten til å utnytte klærne dine på nye og kreative måter, uten at du blir lei og må kjøpe nytt.

8. Hold klesskapet organisert:

I tillegg til å holde sommerklærne organisert mens du lagrer den for vinteren, er det også lurt å holde høstgarderoben organisert ved å henge klærne på kleshengere eller brette dem pent.

Bruk kroker eller hyller til å lagre sko, skjerf og tilbehør.

9. Gjør det til en hyggelig opplevelse:

Å bytte mellom de to garderoben kan være en morsom og givende prosess.

Sett på favorittmusikken din, brygg deg en kanne te, og nyt prosessen med å forberede deg på sesongen av kos gjennom høstgarderoben din.

Oppsummeringstid: Mer enn bare en garderobe-svitsj

Å skifte ut klærne til høstmodus er mer enn bare en garderobe-svitsj – det er en måte å omfavne den skiftende årstiden på, og forberede seg på den nye sesongen og nye opplevelser.

Ved å følge disse trinnene, kan du skape en lett overgang fra sommer til høst, og samtidig få full oversikt over alle plaggene dine og sørge for å holde klesskapet ditt ryddig og funksjonelt.

Så ta deg tid til å bytte ut sommergarderoben, og nyt den følelsen av å være høstklar!

Har du noen spørsmål? Vi er her for å hjelpe

Er det noe du lurer på? Lurer du for eksempel på hvordan et minilager kan være en smart løsning for sesonglagring og for å oppbevare klærne under de ulike sesongene? Vi er mer enn glade for å hjelpe!

Ta kontakt med oss på telefonnummer: 22654000 eller via vår chat.

Vil du lese mer om å bytte ut garderoben basert på ulike sesonger

Du kan også lese flere blogginnlegg som kan hjelpe deg i overgangen fra vår- og sommergarderoben til høst- og vintergarderoben.

Her er noen blogginnlegg vi har plukket ut som kan hjelpe deg i prosessen:

Slik kan du spare plass når du lagrer

Enkle organiseringstips til boden

De viktigste fordelene ved sesonglagring: Frigjør plass, reduser stress og bevar dine verdifulle eiendeler