Slik åpner og låser du lagercontaineren

Lagring
Hvordan åpne og låse lagercontainer

Alt skal helst gå så raskt som mulig, og helt smertefritt når du lagrer. For at du skal slippe å lure på hvordan du åpner og låser din lagercontainer kan du følge stegene beskrevet under.

Det første du gjør er å parkere bilen. Du kan kjøre helt inntil lageret, men et lite tips for å unngå å bruke unødvendig tid og energi er å ikke parkere bilen rett foran lagerdøren før du har åpnet den. Dørene går utover, så husk å lage plass mellom bilen og containeren.

Åpning av dørene

tart med å legge inn koden du har fått tilsendt til kodelåsen som henger på lagerdøren. Dytt bøylen inn i låsen for at den skal åpne seg. Ta låsen av, og åpne lagerdøren. Inne i lageret finner du hengelåsen som du skal bruke til å låse lageret. Du kan nå sette inn dine eiendeler og starte lagringen.

Relatert: Se den optimale guiden for å flytte inn og ut av lageret.

Lukking av dørene og låsing

Bruk håndtakene for å lukke lagerdøren. Pass på at “klørne” står ordentlig i sporene når du lukker. For å låse lagercontaineren bruker du hengelåsen du fant i lageret. På låsen finner du et symbol. Legg nøkkelen oppå, og når symbolet passer med hullet på nøkkelen vet du at nøkkelen er riktig vei. Vri om, og ta ut bøylen.

Når du skal sette på låsen skal du sette den under låsebeslaget. Bruk tommelen på bøylen mens du fører låsen opp med den andre hånden, slik at det er enklere å feste den riktig (se video). Sett inn bøylen og lås låsen. Før du går anbefaler vi at du sjekker at låsen sitter godt under låsebeslaget.

Dersom du føler deg usikker eller har spørsmål når du skal starte lagringen kan du kontakte oss, så hjelper vi deg gjerne.

Lykke til med lagringen!